Frukost vs. lunch

  • Frukosten bestod av havregrynsgröt, 150 gram lättmjölk & 50 gram granatäpplekärnor. Och låt mig bara påpeka att mitt kök såg ut som ett slakteri efteråt! Hur rensar man ett granatäpple utan att få stänk ända upp i taket?! Det var första gången jag åt granatäpple och det var okej. Det kommer nog dock inte bli en ny favoritfrukost. Portionen innehöll 333 kcal.
  • Sen har vi lunchen, som innehöll 35 gram fullkornsbröd, äggröra på två ägg, 2 msk lättmjölk, en körsbärstomat och 35 gram champinjoner. Det här toppade frukosten lätt! Det var väldigt gott! Jag brukar ju dock salta som en tok, på i princip allt jag brukar äta, men nu får jag inte använda något salt. Ja, knappt i alla fall. Totalt; 252 kcal. Vad har ni ätit till frukost/lunch?

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag äter alltid havregrynsgröt på morgonen.Till lunch åt jag rester två små biffar och ris m chili sås.Vi tyckte om spelet.Vi delade upp oss i lag.Man lär sig mycket av det. :-)

2012-01-04 @ 14:51:38
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0